SPONSOR! Klik IKLAN dibawah ini

Friday 10 February 2012

Payudara besar selamatkan Perempuan dari maut

HOUSTON, KOMPAS.com - Seorang perempuan yang memiliki payudara yang diimplan terbesar di dunia terlepas dari maut dalam sebuah kemalangan kereta, bahkan tanpa cedera. Ia menyatakan teteknya yang besar itu telah menyelamatkan nyawanya.


Bagaimana boleh? Nampaknya payudara besar Sheyla Hershey, nama perempuan itu, yang berukuran 38KKK, punya kesan airbag (beg udara). Kesan airbag itulah yang melindungi tubuhnya dari cedera dalam kecelakan tersebut.

Sheyla yang masuk Guinness World Records kerana saiz payudara itu didakwa telah memandu sambil mabuk ketika ia melanggar sebuah pohon dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Houston, Texas, AS, selepas menghadiri sebuah pesta Super Bowl pada Minggu (5/2/2012) malam. Perempuan 31 tahun itu dipercayai tidak mengenakan tali pinggang keselamatan ketika kereta Ford Mustang-nya berputar lalu melanggar pokok di sisi jalan yang bertentangan dengan jalurnya.

Dia membantah dakwaan itu. Isnin lalu, dia dibebaskan dari Mahkamah Montgomery County di Texas dengan wang jaminan sebanyak 1.700 dollar AS. Ia dijadualkan tampil lagi di mahkamah pada 28 Mac akan datang.
Sheyla yang kelahiran Brazil sebelumnya memiliki payudara berukuran MMM.Namun, ia harus membuang kedua-dua teteknya itu tahun 2010 setelah dijangkiti jangkitan yang mengancam jiwanya akibat operasi yang diimplan terdahulu. Ia kemudian tenggelam dalam kemurungan dan berusaha bunuh diri setelah hidup tanpa payudara. 
Bekas implan sebelumnya hanya meninggalkan kulit kendur dan tidak sedap dipandang di dadanya.
November lalu, sebelum kembali melakukan operasi, Sheyla berkata, "Tidak punya payudara sama dengan membunuh saya. Payudara saya telah menjadi sebahagian dari diri saya dan saya cacat tanpa mereka. Saya merasa seperti telah kehilangan kaki. Saya mengalami overdosis awal tahun ini selepas secara tidak sengaja meminum ubat penghilang rasa sakit terlalu banyak, tetapi saya telah menjadi sangat sedih sehingga tidak boleh meninggalkan rumah. Saya hanya ingin tidur, bangun, dan mempunyai payudara saya lagi. "

Sheyla akhirnya memiliki dada yang kembali mengembang dengan ukuran KKK pada November lalu. Dia mengabaikan saranan doktor dan suaminya Derek (29) yang khwatir bahawa operasi boleh menyebabkan jangkitan baru. "Ini adalah keajaiban. Saya tidak pernah berfikir saya akan memiliki payudara saya kembali."
Sheyla, yang telah menghabiskan wang 100.000 dollar AS dalam satu dekad terakhir untuk mempertahankan payudara besarnya, ingin operasi lanjutan tahun ini untuk mengembalikan teteknya ke MMM.

klik LIKE dibawah :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More