SPONSOR! Klik IKLAN dibawah ini

Wednesday 15 February 2012

[POLITIK] MAHATHIR MAHU SHAHRIZAT LETAK JAWATAN


SERDANG: Tun Dr Mahathir Mohamad semalam menggesa Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil agar usah terlalu 'sayangkan' jawatannya sehingga enggan meninggalkan jawatannya walaupun ia tidak baik bagi Umno.






Mantan perdana menteri Malaysia itu, yang lewat tahun lalu meluahkan sokongannya agar Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Malaysia dan Ketua Wanita Umno itu meletak jawatan berikutan skandal Pusat Feedlot Nasional (PFN), menekankan kepada senator itu bahawa beliau akan akhirnya terpaksa meninggalkan jawatannya itu.

'Kita harus selalu fikir tentang masalah ke atas parti... iaitu mengapa semasa saya di sana (di Umno) buat masa yang panjang dan orang ramai mulai bosan, saya memutuskan meletak jawatan.

'Jadi jangan sayangkan jawatan anda keterlaluan sehingga anda enggan langsung meninggalkannya... Akhirnya, kita akan terpaksa meninggalkannya,' kata beliau kepada wartawan selepas satu majlis di Universiti Perdana, di sini, semalam, dalam laporan laman berita The Malaysian Insider.

Dr Mahathir, yang dikatakan masih berpengaruh kuat dalam Umno, menekankan bahawa tindakan sukar ada kalanya perlu dilakukan untuk kebaikan parti.'Tetapi, terserah kepada beliau keputusan apa yang mahu diambil,' ujarnya.Datuk Seri Shahrizat sedang menghadapi tekanan selepas enggan meletak jawatannya berikutan dikaitkan dengan skandal PFN yang dibiayai oleh dana persekutuan sebanyak RM250 juta ($104 juta).

Desas-desus tersebar bahawa ahli politik kanan Umno itu akan meletak jawatan Kabinetnya semalam tetapi seorang menteri mengesahkan kepada The Malaysian Insider bahawa beliau tidak berbuat demikian.



klik LIKE dibawah :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More